Vil du nørde gæsteservice, data, LinkedIn eller noget helt fjerde – og ovenikøbet sammen med en gruppe af dine gode kolleger fra andre turismevirksomheder?
 
Så skal du være med i VisitAarhus’ nye netværksformat her i efteråret. 
 
Efter gode input fra alle jer samarbejdspartnere, er VisitAarhus nu klar med et nyt netværksformat, som tager udgangspunkt i fællesskab, ny viden og fælleslæring. 
 
Konkret går det nye format ud på, at vi sammensætter en række grupper af 4-6 personer efter valgte interesser. Grupperne mødes så af flere omgange – både til fællesarrangementer og alene – og arbejder og lærer sammen. Alle grupper har en kontaktperson fra hhv. VisitAarhus eller en ekstern virksomhed, som I har mulighed for at sparre med undervejs. Vi afslutter d. 15. januar 2026. 
 
Du har mulighed for at vælge mellem otte forskellige emner, som du kan se her nedenfor. Du må vælge mellem et og tre emner, og efterfølgende vil så sammensætte grupperne efter jeres valg.

Emner og kontaktpersoner

1. Kommunikation på LinkedIn
VisitAarhus bruger LinkedIn aktivt som en kommunikationskanal til en bred vifte af samarbejdspartnere. I dette forløb deler vi nogle af vores erfaringer med jer, men vi håber også, at mange af jer har lyst til at dele jeres erfaringer. Målet med dette forløb er, at vi kan styrke hinandens tilstedeværelse på LinkedIn, og dermed gøre turismen i Aarhusregionen endnu tydeligere på platformen. 
Kontaktperson: Peter O. Pedersen, VisitAarhus

2. Strategisk anvendelse af dine data | VisitData 
VisitAarhus arbejder kontinuerligt på at gøre data lettere tilgængeligt for turismeerhvervet. I dette forløb vil vi fokusere på at arbejde strategisk med jeres egne data - enten på VisitData-platformen eller i jeres egne systemer. Målet med forløbet er at styrke jeres datatryghed og - anvendelse gennem konkrete øvelser, værktøjer og use cases. 
Det er ikke er krav at man er onboardet på VisitData for at deltage i dette forløb. 
Kontaktperson: Sine K. Stage, VisitAarhus

3. Sådan kommer du i gang med AI
I dette forløb får du en introduktion til, hvordan AI kan bruges i praksis. Vi arbejder med konkrete værktøjer og øvelser, der giver dig en tryg start og hjælper dig med at finde de lavthængende frugter, så AI hurtigt kan skabe værdi i din virksomhed.
Kontaktperson: Anders Søndergaard, VisitAarhus

4. Kommunikation om bæredygtighed
Det kan være lidt en jungle, når det handler om at kommunikere sine bæredygtighedstiltag. I dette forløb bliver I introduceret til konkrete guides til bæredygtighedskommunikation - og så skal vi dele en masse tips og erfaringer med hinanden.
Kontaktperson: Ida H. Møller, VisitAarhus

5. Bæredygtighed i praksis – klimavenlige indkøb
Det kan være en udfordring at sammensætte en menu i cafeen eller et sortiment i butikken, som både tiltrækker gæster og er klimavenligt. Hvordan træffer man de rigtige valg – og de nødvendige fravalg – uden at gå ud over omsætningen? I netværksgruppen deler vi erfaringer med dette og ser på løsninger og inspiration fra andre.
Kontaktperson: Kirstine S. Faurholt, VisitAarhus

6. Krydstogt - en bølge af internationale gæster 
Hvordan tiltrækker man de mange tusinde krydstogtgæster der hvert år besøger Aarhusregionen? Hvem er de egentlig? Hvad efterspørger de? Spørgsmålene til dette segment kan være mange. I dette forløb vil I blive introduceret til segmentet og vi vil sammen strikke de bedst mulige oplevelser sammen til vores gæster.
Kontaktperson: Astrid H. Rasmussen, VisitAarhus

7. Har du solorejsende gæster - vil du lære mere om dem?
Solorejser er en globalt voksende tendens – i 2024 rejste 18 % af danskerne alene. I dette forløb tager vi udgangspunkt i jeres egne erfaringer med solorejsende som målgruppe og dykker dernæst ned i, hvem de solorejsende er, hvad de efterspørger, og hvordan de adskiller sig fra andre gæster. Målet er at give jer viden og inspiration, så I kan omsætte indsigt til konkrete tiltag, der kan åbne døren til et helt nyt segment.  
Kontaktperson: Emilie Wammen, MeMoon.dk

8. Gæsteservice - få gæsterne til at vende tilbage
Sæt fokus på de små lokale oplevelser, der ikke er reason-to-go, men det krydderi, der får gæsterne til at vende tilbage. I forløbet får frontpersonalet mulighed for at sammensætte deres egen lille drejebog med fokus på nogle målgrupper, som de møder i virksomheden til dagligt. Netværket vil kunne berige hinanden med oplevelser i nabolaget, der ikke er så kendte. 
Kontaktperson: Lene Lind, VisitAarhus

Programmet 

Kl. 8:30 - 9:00 Let morgemad 
Kl. 9:00 - 9:15 Velkomst v/Martin, VisitAarhus
Kl. 9:15 - 9:30 2 turismeaktører fortæller om deres valg med "at tænke nyt" 
Kl. 9:30 - 10:30 Opstart af emne og jeres gruppe og kontraktperson
Kl. 10:30 - 10:45 Tak for i dag 
Alle har billet til den Gamle By, så man er velkommen til at blive. 

Af gensyn til sammensætningen i grupperne, kan vi ikke garantere en plads til alle. Derfor får du besked efter tilmelding, om du har fået en plads.

Vi glæder os til at se dig. 

Ved no-show på dagen vil en faktura på 500 kr. blive sendt. 

Netværksmøderne er en del af People & Places, der støttes af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse